چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

رئیس‌جمهور گفت: کار جهادی اگر انجام شود دغدغه آب و آبرسانی در شهرستان نخواهیم داشت.

 

آیت الله سید ابراهیم رییسی در جمع مردم شهرستان بهمئی گفت: در این دولت برای بازسازی جاده ها و اجرای آبرسانی اعتبار گذاشته شده و کار جهادی اگر انجام شود دغدغه آب و آبرسانی در شهرستان نخواهیم داشت.

او افزود: در استان های مختلف کارهایی آغاز شده که آب به دست بهره بردار و مصرف کننده برسد.

رئیسی اظهار داشت: تا زمانی که نیرو‌های بومی منطقه متقاضی باشند مسئولان حق ندارند از نیرو‌های غیربومی استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی کمبود‌های امکانات زندگی مردم بهمئی گفت:حضور در مناطق محروم برای کاهش مشکلات ساکنان این مناطق است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:سهم مسئولیت‌های نفت در سفر نخست به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و افزایش سهم مردم این منطقه محروم مورد تاکید است.

وی بن بست بودن راه‌های ارتباطی بهمئی را یادآور شد و عنوان کرد: وجود این مشکلات قابل قبول نیست و مسوولان باید برای تقویت زیرساخت‌های زندگی ساکنان این شهرستان تلاش بیشتری کند.

آیت الله رییسی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه در گردشگری شهرستان بهمئی شایسته سرمایه گذاری در این حوزه است.

رییس جمهور عنوان کرد: نیاز است با توجه به وجود بنا‌های تاریخی و ظرفیت‌های طبیعی شهرستان بهمئی برای توسعه زیرساخت‌های امکانات گردشگری در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند توسعه جاده‌های مواصلاتی است، گفت: اعلام کردند که بهمئی بن بست است و این بن بست باید شکسته شود و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت امام زادگان و سنگ نوشته‌ها و بنا‌های تاریخی و منابع طبیعی که نشان از متمدن بودن این منطقه است گفت: این ظرفیت‌هایی بسیار بزرگی برای جلب گردشگران خارجی و داخلی است.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می‌کند.

طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می‌شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *