چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

به همت انجمن فرهنگی و ادبی پرتو هفت اقلیم ، با مدیریت پونه فلسفی پور و محمد ارزانی پور ، عصر روز چهارشنبه ( ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ ) ، به مناسبت روز قلم ” گرامیداشت روز قلم ” با حضور جمعی از اهالی شعر و ادبیات ، فرهنگ و هنر ، اصحاب رسانه ، در محل انجمن فرهنگی و ادبی پرتو هفت اقلیم برگزار شد .

در ابتدای جلسه بیژن نعیمی ؛ مجری اول این نشست ضمن خوش آمدگویی به حاضرین از اینکه در جلسه حضور یافتند ، تشکر کردند و از مهمانان دعوت کردند که مطالب و دیدگاه های خودشان را در خصوص روز قلم بیان کنند .

در ادامه وحید کیانی ؛ هنرمند و شاعر خوزستانی ضمن خوش آمدگویی و تبریک به مناسبت روز قلم شعری را سرودند .

 

نبراس میرابیان ؛ مسئول انجمن شعر جوان اهواز ، با اشاره به اهمیت و ارزش روز قلم ، گفت : امیدوارم که به خوبی از این قلم استفاده شود و به دست نااهلان نیفتد .

میرابیان با اشاره به نام و یاد ” احمد محمود ” ، از نویسندگان بنام و مطرح ، گفت : قلم احمد محمود شرافت و مردانگی داشت و آن رسالتی که بر دوش این نویسنده بنام بود در آثارش می توان دید .

میرابیان در پایان صحبت هایش قطعه شعری به مناسبت روز قلم برای مدعوین سرود .

رضا زدوار ؛ رئیس انجمن خوشنویسان خوزستان ، ضمن تبریک به مناسبت این روز در مورد ماهیت و شکل گیری قلم برای مدعوین توضیحاتی دادند و قلم را به انسان تشبیه کرد .

رضا کیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر کشور ، ضمن تبریک و با اشاره به نقش قلم در تحول تاریخ اجتماعی و فلسفه قلم و قلم فرسایی ، گفت : از دوران پیشا تاریخ که انسان سنگ و یا فلزی را در دست می گرفت و باورها ، هستی شناسی و تراوشات درونی را بر دیواره غارها ، صخره ها و شکاف میان کوه ها به ثبت رساند و نقطه عطفی بود که حاصل دغدغه مندی ، ذوق و تلاش خویش را در نگارش متجلی کرد .

عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با اشاره به دوران پارینه سنگی ، میان سنگی و سنگی ، افزود : خط و نوشتن یک نقطه عطفی بود که ما وارد تاریخ شدیم .

وی تصریح کرد : از نوشتن به عنوان کُنش اجتماعی یاد می کنیم .

وی با اشاره به استفاده ابزاری بشر از قلم ، افزود : بشر با استفاده از قلم به فکر به اشتراک گذاشتن درونیات خود و ارتباط گرفتن با دیگران بوده است .

رضا کیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ، در پایان ، گفت : اما نباید از نظر دور داشت ، فراتر از جوهر قلم ، این گوهر خرد ، عزت و آزادگی و معرفت بوده در هر زمانه ای حرارتی پر جاذبه و بر دلها و دیده نشانده است .

فردین کوراوند ؛ مسئول انجمن قلم شهرزاد با اشاره به اهالی قلم و مشکلات اجتماعی ، گفت : امیدواریم که مشکلات اهالی قلم در همه زمینه بخصوص در حوزه چاپ و نشر آثار برطرف گردد .

در پایان ، سیامک اعطا فرزند زنده یاد احمد محمود ، خاطره ای از سال های نوشتن کتاب همسایه ها توسط پدر بزرگوارشان نقل کردند .

پایکاه خبری سه گوش

محمدامین وصالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *