سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

ماجرای ممنوعیت واردات مدل‌های لوکس در سال ۹۴ همچنان به قوت خود باقی است و باعث شده مدل‌هایی که اوایل دهه ۹۰ به ایران رسیدند، کماکان صاحب عنوان گران‌ترین خودرو‌های فعلی در کشور باشند.

شماره یک | بی‌ام‌و i۸
بی‌ام‌و i8 سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد، اما پنج سال قبل از این اتفاق مدل‌های محدودی از آن به شکل شخصی به ایران رسید. همان زمان یعنی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قیمت ۱.۵ میلیاردی آن شگفت‌انگیز بود و الان ارزش همین مدل‌ها به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که براساس آمار معادل ۲۲۷ متر آپارتمان مسکونی در تهران است. کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه تنها بخشی از آپشن‌های این خودرو ۱۴۰ هزار دلاری به‌شمار می‌رود و مصرف سوخت پایین (۲.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر) و شتاب خیره‌کننده ۴.۴ ثانیه‌ای آن جزو مهمترین مشخصات فنی بی‌ام‌و i8 به‌شمار می‌رود.
شماره دو | آلفارومئو ۴C

آلفارومئو ۴C در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. با این حال مثل بی‌ام‌و i8 فقط شاهد واردات چند مدل محدود از آلفارومئو ۴C بودیم و الان آگهی‌های مربوط به فروش آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در همین آگهی‌ها هم خبری از قیمت نیست و فروشنده‌ها به نوشتن عبارت توافقی بسنده کردند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت منصفانه آلفارومئو ۴C در ایران نزدیک کمی بیش از پنج میلیارد تومان است که باعث می‌شود جزو گران‌ترین خودرو‌های فعلی قرار بگیرد.

موتور ۱.۷۵ لیتری آلفارومئو ۴C می‌تواند حداکثر ۳۵۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد و حداکثر توان آن به ۲۴۰ اسب بخار می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۱.۴ ثانیه‌ای بخشی از مشخصات فنی آلفارومئو ۴C است.

شماره سه| فراری ۴۵۸

فراری ۴۵۸ سال ۹۳ وارد ایران شد و گفته می‌شود فقط یک نمونه از آن در خیابان‌ها وجود دارد. پس بدون اینکه درباره قیمت آن بتوانیم صحبت کنیم، سراغ مشخصات فنی خاص آن می‌رویم. پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ می‌تواند قدرتی معادل ۵۷۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیو‌تن‌متر را تولید کند و نهایتا شتاب خیره‌کننده ۳.۴ ثانیه‌ای داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *