سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

پایکاه خبری سه گوش

رئیس کمیته ملی المیپک گفت: امروز در بهترین شروایط روابط همکاری شورای روابط آسیا و کمیته بین المللی المپیک هستیم. تنش های ما تقریبا به صفر رسیده و با حل مشکل جودو کاملا به صفر می رسد.

به نقل از خبر فوری، طی یک نشست خبری، سید رضا صالحی امیری گزارشی از سفر خود و وزیر ورزش به لوزان سوییس و دیدار با توماس باخ، رئیس کنونی کمیته بین‌المللی المپیک ارائه داد و در ادامه اصغر رحیمی گزارشی از سفر خود به نشست سرپرستان بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه مطرح کرد. آنها در نهایت به سوالات خبرنگاران حاضر در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک پاسخ گفتند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: استراتژی ما از روز اول توسعه دیپلماسی ورزشی بود و در این راستا دو هدف داشتیم یکی گسترش تعاملات برای کسب فرصت های جدید و دیگری کاهش و رفع تهدیدات ورزش ایران.

صالحی امیری توضیح داد: دیپلماسی ورزشی ناظر بر روابط ملت هاست و در مقابل دیپلماسی سیاسی قرار می گیرد که اصل آن بر رقابت است. منهای نتایج بازی‌ها در قونیه حضور فعال تیم‌های ۵۷ کشور در کنار یکدیگر می‌تواند به همبستگی بیشتر کشورهای اسلامی کند و این دیپلماسی ورزشی است. در ۴ سال گذشته در راستای دیپلماسی ورزشی ۲۰۰ نشست و سفر انجام شد.

وی گفت: دیدار با آقای توماس باخ اولین دیدار رسمی ما بعد از کرونا بود که در لوزان انجام شد. انتظارات و توقعات دو طرف در جلسات کارشناسی مطرح شد، سپس دیداری با آقای باخ انجام شد، در آن جلسه که بسیار سازنده و مثبت بود، او حمایت خود را از ورزش قهرمانی در ایران ابراز کرد. در برابر من و آقای سجادی گزارشی از روند عملکرد ما در توکیو و بعد از آن را ارائه کردیم و سپس انتظارات خود را گفتیم. انتظار ما از IOC کاهش فشار بر برخی فدراسیون های ایران به ویژه جودوست.

صالحی امیری ادامه داد: بعد از آن با فدراسیون های بین المللی دوچرخه سواری و ژیمناستیک داشتیم که نتیجه روشنی داشت و و تعیین تکلیف از سرپرستی به ریاست و برگزاری انتخابات مورد توجه قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *