سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

 

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان گفت: امروزه موضوع معدن سنگ آهن برای شرکت فولاد خوزستان یک مسئله استراتژیک، حیاتی و تضامین بقای کسب و کار فولاد خوزستان است.

 

پایگاه خبری سه گوش – محمد جامعی در نشست خبری مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان، اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴٠٠ سند چشم اندازی تا افق ۱۴۱٠ تعیین کرد که ظرفیت تولید را از ۳.۸ میلیون تن فعلی به ۱۳.۶ میلیون تن در سال برساند.

وی افرود: یکی از چالش های شرکت فولاد خوزستان و شرکت‌های فولادی ایران که هیچ افزایش ظرفیتی در آن محقق نمی‌شود چالش سنگ آهن است، سال گذشته طبق گزارش دیوان محاسبات ۲ میلیارد و ۳٠٠ میلیون تن ذخیره سنگ آهن فعلی کشور است که بر اساس این گزارش موجودی سنگ آهن فقط تا ۱۷ سال آینده پاسخگو است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود شرکت فولادی بزرگ مانند فولاد خوزستان به منظور امنیت سرمایه گذاری خود به سمت تملک معادن با کیفیت سنگ آهن برود.

وی تصریح کرد: مجموعه های مهمی که قبل از این تامین کننده سنگ آهن شرکت های فولادی بودند،صنایع پایین دستی خود را توسعه دادند، که طبیعتا کارخانه ای که خود به سنگ آهن نیاز داشته باشد، آن را در بازار عرضه نمی‌کند.

جامعی گفت: شرکت فولاد خوزستان باید برای امنیت سرمایه گذاری برای جامعه سهامداران و امنیت شغلی پرسنل خود، به سمت افزایش ظرفیت سنگ آهن حرکت کند که این موضوع اهمیت دوچندانی دارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در سال ۱۴٠٠ شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان تشیکل شد و گروهی فقط روی موضوع معدن متمرکز شدند اما در گذشته این وظیفه بر عهده واحد تامین بود.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: امروز موضوع معدن سنگ آهن برای شرکت فولاد خوزستان یک مسئله استراتژیک، حیاتی و تضامین بقای کسب و کار فولاد خوزستان است.

وی بیان کرد: اکنون تولید فولاد در کشور ۳۳ میلیون تن در سال است و با راه اندازی سایر پروژه ها این مقدار به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید در حالیکه این میزان تولید نیازمند ۱۶۷ میلیون تن سنگ آهن است.

جامعی با بیان اینکه میزان تولید سنگ آهن در کشور ۱٠۵ میلیون تن در سال است، گفت: با افزایش ۴٠ میلیون تن به ظرفیت تولید سنگ آهن، ۲۲ میلیون تن کسری داریم لذا ضرورت پرداختن به اهمیت معدن بسیار بیشتر از گذشته است.

جامعی تشریح کرد: امروز شرکت فولاد خوزستان تبدیل به یک نماد در اقتصاد مقاومتی ایران شده است، که شبکه های رسانه های معاند شرکت فولاد خوزستان را مورد حجمه قرار میدهند لذا برای صیانت از این شرکت جهت رشد تولید نیاز به حمایت رسانه‌ها است.

در ادامه سجاد بهمئی مسئول بسیج رسانه خوزستان با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در خنثی کردن حجمه دشمنان در حوزه صنعت گفت: ارتباط و تعامل روابط عمومی با رسانه ها از برجسته ترین اقدامات علیه حجمه رسانه های معاند است.

وی بیان کرد: رسانه‌ها با روایت‌گری و جریان سازی، قطعا جلوی حجمه های رسانه‌ای را خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *