سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: بسیج، زمینۀ مردمی کردن پیشرفت کشور را در همۀ ابعاد فراهم کرده است؛ بسیج، با انگیزۀ خدمت اداره می‌شود و نخبگان بسیجی نباید بیگانه با مشکلات حامعه باشند و باید تلاش کرد که از انقلاب در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌های مورد نیاز، صیانت و حفاظت کرد.

همایش جبهۀ علمی و فرهنگی اساتید بسیجی استان روز یکشنبه با حضور محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان، جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی استان، در سالن اجتماعات دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در این همایش با اشاره به حضور بسیج در همۀ میدان‌ها اظهار داشت: ما، بسیج را تا امروز در میدان عمل دیده‌ایم؛ در عرصه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس گرفته تا در میدان سازندگی، علمی و پزشکی تا انرژی‌های نوین و فرهنگی، همه جا ما بسیج را در میدانِ عمل دیده‌ایم.

وی افزود: بسیج، اندیشه است؛ یک فکر است؛ یک منطق است؛ علت این هم که همه می‌بینند که تحصیل کرده، نخبه، نابغه، از رشته‌های مختلف مجذوب بسیج می‌شوند، این است که بسیج صرفا یک حرکت احساسی نیست؛ یک منطق قوی پشت سر بسیج است که پایه‌های این منطق و تفکر، اعتقاد به مسئولیت‌پذیری و بصیرت است.

رئیس مجمع بسیجیان استان در ادامه با اشاره به تفکر و منطق بسیج ادامه داد: اگر شبیه‌سازی بسیج را در برخی از کشورها مثل حشدالشعبی، حزب الله و حوثی و مقاومت مردم غزه و حماس در برابر رژیم صهیونیستی می‌بینیم، علت آن موفقیت مدل تفکر و منطق بسیج در حل مسائل استان می‌باشد.

وی افزود: بسیج، زمینۀ مردمی کردن پیشرفت کشور را در همۀ ابعاد فراهم کرده است؛ بسیج، با انگیزۀ خدمت اداره می‌شود و نخبگان بسیجی نباید بیگانه با مشکلات حامعه باشند و باید تلاش کرد که از انقلاب در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌های مورد نیاز، صیانت و حفاظت کرد.

خانچی در پایان با اشاره به دستاوردهای نخبگان بسیجی در سطح استان گفت: کارنامۀ بسیج در حیطه‌های مختلف پژوهشی صنعتی و حوزه‌هایی از این دست، قابل ارائه است؛ بر این اساس باید داشته‌های بسیج را بیش از پیش نشان دهیم و با توجه به رسالت سنگین و گستردۀ انقلاب اسلامی، کارهای نکرده نسبت به کارهای انجام شده کم نیست؛ بر این اساس، وظیفۀ جامعۀ نخبگانی بسیج، پرکردن خلأهاست و با قدم‌های مؤثر باید بسیاری از خلأها و محرومیت‌ها زدوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *