سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

صادرات ۶ میلیارد دلاری از استان در سال گذشته. برنامه‌ریزی جهت دایر کردن نمایشگاه های دائمی متقابل با کشورهای همسایه

به گزارش پایگاه خبری سه گوش به نقل از  روابط عمومی استانداری خوزستان نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور هیئتی از اتاق بازرگانی عمان روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه به ریاست علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: اعضای اتاق بازرگانی عمان در چهار روزی که در استان بودند از نقاط مختلف استان بویژه در شهرستان های اهواز، آبادان و خرمشهر و شهرک های صنعتی، بنادر، واحد‌های تولیدی و مناطق آزاد بازدید داشتند.

وی افزود : این هیئت تجاری توافق خوبی در شهرک صنعتی خرمشهر داشتند، با شرکت های فولادی مذاکراتی داشتند و در حوزه گردشگری برنامه های خوبی دارند؛ با توجه به روابط و مناسبات خوبی که با کشور عمان داریم خدمات فنی، مهندس، پزشکی و بازرگانی بین دو کشور باید رونق گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: تفاهم‌نامه خوبی هم بین اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی عمان به امضا رسید و امیدواریم این مراودات منجر به افزایش صادرات از خوزستان به عمان شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سال قبل شش میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال در نظر داریم این رقم را به بیش از هفت میلیارد دلار برسانیم و این امر موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید میشود.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله اینگونه توافقات را با عراق و دیگر کشورهای منطقه داشته باشیم و نمایشگاه دائمی به صورت متقابل با این کشورها دایر کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *