سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان امروز شنبه ٢ مهرماه در آیین بازگشایی مدارس استان خوزستان اظهار داشتپس از دو سال شاهد بازگشایی حضوری مدارس و دبیرستان‌های استان خوزستان هستیم و غریب به ١ میلیون و  ٢٠٠ هزار دانش آموز و پیش دبستانی برای سال تحصیلی جدید درمدارس استان حضور دارند.

استاندار خوزستان بیان داشتدر این زمان اقدامات لازم برای بازگشایی کلاس‌های درس به همت اداره کل آموزش و پرورش انجام شد تا دانش آموزان آموزش‌های لازم را فراگیرند؛ زیرا آینده کشور متعلق به آن‌ها است.

خلیلیان با اشاره به شاخص‌های توسعه کشورها گفت: در سطح بین‌المللی آموزش، میزان سواد، توانمندی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به عنوان شاخص اصلی توسعه کشورها محسوب می‌شود؛ همچنین در شاخص‌های توسعه انسانی ترکیب سه رکن درآمد سرانه هر کشور، بهداشت و درمان، امید به زندگی و میزان سواد شاخص هر کشور را شکل می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه ما پیشرفت‌های خوبی در شاخص توسعه داشته‌ایم و از یک کشور با شاخص توسعه ضعیف پیش از انقلاب به یک کشور با شاخص سطح بالا رسیده‌ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت سواد در جامعه پیش از پیروزی انقلاب در مقایسه با امروز یادآور شد: در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ دنیا است؛ میزان سواد پیش از پیروزی انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود، خوشبختانه پس از انقلاب در زمینه زیرساخت آموزش و پرورش اقدامات بزرگی انجام شد و اکنون حدود ۹۳ تا ۹۴ درصد مردم ایران باسواد هستند.

خلیلیان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید به رتبه نخست و قدرت نخست دنیا برسد؛ این باید به همت ملت به ویژه نسلی که در گام دوم انقلاب رشته امور در دست آن‌ها است، هدفگذاری شود.

وی در پایان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در پیشرفت و توسعه کشور تصریح کردآموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت وتوسعه کشور دارد؛  بنابراین هرچه زیرساخت‌ و تمهیدات برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود، مانند بذری است که کشور درآینده محصول آن را برداشت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *