سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ |  
RSS   email   instagram   telegram

 

 

در آثار هنری جریان انزجار و برائت از استکبار و کفر که روح فرهنگ امام حسین ع است دیده می شود.

مجید منادی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان در هشتمین همایش آستان جانان که شامگاه پنجشنبه یکم شهریور ماه در مرز چذابه و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر برگزار شد،بیان داشتند:جریان عظیم اربعین حسینی به شکلی‌ است که هرکس با توجه به توان هرکاری از دستش بر می آید به واسطه عشق و محبت به امام حسین ع انجام می دهد.هنرمندان فرهنگ وادب نیز به زبان هنر عشق و محبت خود را به امام حسین ع نشان می دهند.

بعضی از شهرستانها در این زمینه ویژه هستند همه مردمشان اهل هنر ،فن وشعر هستند مانند شهر دارالمومنین شوشتر ،که از این خصیصه برخوردار هستند.

جریان اربعین حسینی ۱۴۰۰سال قبل اتفاق افتاده وبه گفته بزرگان از جمله آیت الله مطهری ،امروز مهم است حسین زمانه وشمر زمانه خود رابشناسیم .مانند اتفاقی که هم اکنون د فلسطین افتاده .جبهه استکبار و صهیونیست در یک طرف نماد شمر و مردم مظلوم غزه از سوی دیگر نماد مظلومیت .اربعین خطری است در چشم استکبار.

خوشبختانه در آثار هنری جریان انزجار و برائت که روح فرهنگ امام‌ حسین ع است به خوبی دیده می شود.

الحمدالله هنرمندان ما این درد را متوجه شده اند و در شوشتر و کل استان خوزستان این دغدغه‌ وفهم را دارند که با آثارشان در جهت آگاهی ،فهم و درک شیعی و ابا عبدالله الحسین ع تاثیر گذار باشند و جریان سازی نمایند.

در ادامه این همایش شاعران آخرین سروده های خود را با موضوع نهضت عاشورا،اربعین،حمایت از مردم غزه قرائت نمودند.

از برنامه های جمعی این همایش می توان به نذر کتاب،اجرای نقاشی زنده و خوشنویسی توسط هنرمندان تجسمی شهرستان شوشتر اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *